donderdag 20 februari 2020

Uitdaging: Gebruik zelf gemaakte washitape.

Zelf washitape maken kan op heel veel manier en is absoluut niet moeilijk.

Wat heb je nodig zoals ik het gedaan heb:

Dubbelzijdig tape of dubbelzijdig plakfolie. 
restjes oud boekpapier, muziekpapier.
Lijm
Mes
Lineaal en snijmat.
Distressinkt diverse kleuren. 
A4 DCP 120 grams.
Templates 
Gesso


Neem een dubbelzijdig plakfolie en haal aan 1 kant de beschermkant eraf. Ga nu restjes oud boek of muziekpapier matten. Laat het ook over elkaar heen vallen, die stukjes maak je vast met lijm. Ga door totdat het helemaal vol geplakt is.

Neem nu een aantal kleuren Distress inkt en spons leuke felle kleuren om je beplakte pagina. Droog dit goed. Leg een template (sjabloon) op je blad en ga nu met wat gesso en een spons je template tamponeren. Doe dit willekeurig en niet te netjes.

*Snij het bewerkte blad nu in repen, speel met de breedte van 1 cm tot 2,5 cm is erg leuk. Plak het nu op een DCP vel. willekeurig, lekker door elkaar. snij het nu nogmaals in repen. Je kan het ook gelijk op dubbelzijdig wit plakfolie plakken en dan versnijden. Ik heb de goedkope variant genomen.

Nu heb je washitape, die ik dus met goede lijm vast plak op mijn Art Journal.

Ga spelen met je tape.

Hoe heb ik mijn Art Journal opgebouwd:
De washitape heb ik niet helemaal versneden en ben gestopt voor * een stuk heb ik zo gelaten. Van dit stuk heb ik een stuk heb ik versneden met een snijmal en cuttlebug. Ook heb ik ook een stuk bloemen gestempeld en deze uitgeknipt.

Maak nu een mooie compositie met je washitape repen en de bloemen ed.

Be-inkt nu een achtergrond stempel met Archival Jet Black en druk deze zonder acrylblok eerst af op een afvalblaadje en daarna op je Art Journal. Willekeurig, hoeft niet netjes. Be-inkt nu de bloemen en de vogel met Archival Jet Black en druk dit af. 


Leg nu je compositie weer terug en ga het opplakken met Tacky glue. De dunne rondjes lijm met ik met een Nuvo pen gedaan. Kleur nu met de kleuren waarmee de de Washitape hebt gemaakt de vogel in.

Maak nu de randen zwart met Stabillo all zwart. Dan krijg je diepte. teken nu met een Micronpen dunne lijntjes om de hoeken aan elkaar te verbinden.

Spetter nu met witte verf of met een Poscapen witte druppels.
Als laatste heb ik de bloemen en de vorst van het vogeltje met Sticky glue bewerkt. Krijgen ze leuke spikkelglans van.



Zelf vind ik hem super leuk geworden. Dat contrast van fel en kraft.

Geen opmerkingen: