dinsdag 19 juni 2018

Ondersteboven

Ik had heel veel gelliplate achtergronden liggen en zo af en toe moet die bak weer eens leeg. Ik heb daarom heel veel kaartjes van 18 x 8 cm gesneden. Dit is er één van. 
Be-inkt de boom met Archival Olijfkleur en druk deze af op de kaart. Be-inkt de grasjes en bloemetjes met Archival Jet black en druk deze willekeurig af, herhaal net zolang totdat u een mooi geheel hebt.
Juist om een leuke positie van de figuurtjes te krijgen, gebruik ik een stempellineaal. Zie Youtube KiCoStamps, Uitleg: Werken met een stempellineaal). Werk zo van beneden naar boven. Alle afdrukken heb ik met Archival Jet Black gedaan. De blaadjes en takken van de boom heb ik geaccentueerd met een Sakura Fineliner. De ogen van de dieren heb ik geaccentueerd met een witte gelpen. De tekst be-inkt met Archival Jet Black en afgedrukt met behulp van een stempellineaal. 
Ik heb hier de plates 111, 113 en 126 gebruikt. 

Geen opmerkingen: